5 april 2019; Bijbels Hebreeuws

Cursus Bijbels Hebreeuws

Lezen uit Nehemia

Nadat we het vorige seizoen het boek Ezra hebben gelezen, gaan we nu verder met Nehemia/ Nechemja. Oorspronkelijk was dit één boek, en dit is ook te zien aan de inhoud ervan. Ezra kun je typeren als met name de religieuze leider, Nechemja is meer de politieke leider. Hij gaat doortastend te werk: na de terugkeer uit de ballingschap is er niet alleen geestelijk herstel nodig, maar ook materiële opbouw. Hij liet de muren van Jeruzalem herbouwen. Maar ook is een gedeelte van het boek Nechemja opgenomen in het ochtendgebed (Neh.9), dus het verschil tussen Nechemja en Ezra is ook weer niet zo groot. De boeken zijn de enige compleet historische boeken in het derde deel van de Tanach, de Geschriften. Boeiende stof om te lezen, dat dus in ieder geval!

We beginnen op 25 januari te lezen in hoofdstuk 2:15.

Hartelijk welkom aan een ieder die in staat is zelfstandig de Hebreeuwse tekst te lezen en thuis voor te bereiden.

Inleider is drs. Justine Aalders.

Wanneer

Vrijdag 25 januari

8 & 22/2; 8 & 22/3; 5/4

Tijd

10.30 - 12.15 uur

Waar

De cursus vindt plaats in de David-zaal van de Yehuda Aschkenasy-bibliotheek op de centraal gelegen locatie van de Stichting PaRDeS: Nieuwe Poort, Claude Debussylaan 2, 1082 MD Amsterdam.

Aanmelden

Via deze link, info@stichtingpardes.nl of bel 0183 – 645006  (van 8.30 tot 17.30 uur).

€ 100,-

Meer weten? Bel: 020-6328703 of mail met justineaalders@hotmail.com