Bijbels Hebreeuws; 29 november

Cursus Bijbels Hebreeuws

Lezen uit Kronieken

Het komend seizoen van de cursus Bijbels Hebreeuws gaan we lezen uit het boek Kronieken, Divré HaJamiem. Je zou dat kunnen vertalen als ‘De gebeurtenissen van de dagen’. Het boek hoort in de Hebreeuwse Bijbel bij de geschriften, en daar is het van alle boeken de allerlaatste. Volgens de joodse traditie is de tekst van de Kronieken door Ezra geschreven. Ezra die nogal eens de stichter van het jodendom wordt genoemd. We gaan lezen vanaf hoofdstuk 10, bij de dood van Saul. Veel zal klinken als een herhaling van de boeken Samuel en Koningen, maar de accenten zijn toch anders, zoals we hopelijk al lezend zullen ontdekken.

Iedereen die in staat is zelfstandig de Hebreeuwse tekst te lezen en thuis voor te bereiden, is hartelijk welkom.

Inleider is drs. Justine Aalders.

Wanneer

Vrijdag 20 september

4/10, 18/10, 1/11, 15/11 & 29/11

Tijd

10.30 - 12.15 uur

Waar

De cursus vindt plaats in de David-zaal van de Yehuda Aschkenasy-bibliotheek op de centraal gelegen locatie van de Stichting PaRDeS: Nieuwe Poort, Claude Debussylaan 2, 1082 MD Amsterdam.

Inschrijven

U schrijft zich in door tevoren het cursusgeld over te maken op de bankrekening van de Stichting PaRDeS: NL 80 RABO 0129 9836 59. Vermeld de naam van de cursus.

Aanmelden:

Klik op deze link.